Wednesday, December 29, 2010

~koje~

KERJAKU..TUGASANKU..AMANATKU..
erm nape aku taip kerjaku, tugasanku, amanatku..nth la aku pun xtaw..sbnarnya aku bru je menyiapkan fail meja..bru je update fail meja..tu pun ble dah pegawai atasan mintak, bru la aku bertungkus lumus menyiapkannya..nk dalam softcopy lak tu..adui la..dah la sblum2 ni aku main photostat je yg org punya..hri ni bru la padan ngn muka aku..kena taip sendiri..byak tu ooo00..amat menguji kederasan, kepantasan dan kecepatan jari jemari ku..tanpa berhenti jari jemari ku menari-nari kt atas keyboard ni..hehhee..mcm acara larian pecut 100 meter pun ada gak...pertandingan antara jari jariku...hahhaa....yg pasti pemenangnya mestilah ibu jari kanan..sb dia akan sentiasa berada di garisan penamat ( space bar la tu...hehhehe..) xcya try korang letak jari-jari korang dalam situasi menaip..letak biar btul ngan format n formulanya la ye..cam en. tahir ajar tu ( laa..tertanya2 lak sape tu en tahir..hehhee..tu lecture speed typing aku masa kat poly laa..ape?? poly mner? la byk la nk citer nya lak ye..poly perlis indera kayangan la atau nama sebenarnya politeknik tuanku syed sirajuddin..hehhehe..glemer tu..poly pling byk  tangga..sampai kurus aku..erm xabis ayat lagi aku..sampai kurus aku punyer tumit kasut ...hahhahaha...
ish dh lari topik dh ni...erm td kan duk citer pasal fail meja..hehhee..
erm berbalik pada topik asal kita ri ni ye..chewah cm skema la plak..hhhee...
korang taw x fungsi fail meja ni..bukan nya ia membawa maksud fail yg diletakkan bertimbun2 atas meja ye..(ops meja sape tu..yg pasti bukan meja aku, sb aku ni xde keje pun sbnrnya..hahha)..fail meja ni bermaksud garis panduan kerja kita..tugas sebenar yang kita  perlu lakukan untuk jawatan yg kita pegang skarang ni...
kt dalam fail meja tu akan tertulis tugas2 kita, berapa kauntiti kerja yg kita lakukan...masa yg boleh kita ambil  untuk menyelesaikan sesuatu kerja..dan kita ni bertanggungjawab keatas sape or sape yg bertanggungjwab terhadap kita..

kt dalam fail meja jgak mengandungi ( la mengandung anak sape lak ni kan, hehhe) carta organisasi...xkira la carta organisasi bahagian ke ataupun carta organisasi kementerian...haa ble dah ada carta organisasi ni cuba la blajar kaji2kan carta ni..mene la taw si jejaka poyo yg slma ni korang meluat lebey tu adalah sebnarnya SUB kt bahagian sebelah pejabat kita..hehhe..(klo bhgian seblah bahgian aku ni bahgian kew...tp xde kot mamt yg poyo..hehhehe)
kt dalam fail meja kita jgk akan terdapat objektif, visi dan misi bahgian ataupun kementerian...pasni try2 la hafal pe objektif , visi n misi ofis korang ye..mna la taw masuk exam..hehhee..

mcm2 kan ada dlm fail meja ni...mmg penting la fail meja ni ..penting tuk bos2 untuk pantau kita sama ada btol ke x keje yg kita lakukan..namun fail meja juga penting tuk kita (selaku pekerja bawahan ni) sb klo bos nk suh buat keje lebih2 ( nk2 lg keje yg spttnya dorg yg lakukan tp dia suh korg yg bt ) korg jwb je " maaf ye bos, tugas ni xde dlm fail meja sy" hahhaha..mesti  berapi telinga bos korang time tu..pastu korang pandai2 la cari kotak...sb pastu korang mungkin akan ditukarkan ke tempat lain...ada beran ker???hehhehe...fikir-fikirkanlah dan selamat beramal.....

p/s : yg pasti kerja mengupdate status fb xde dlm tugasan fail meja..harap maklum..hehhehe

No comments:

Post a Comment