Monday, December 27, 2010

akhirnya bermula....

amin...akhirnya aku ada kesempatan jugak untuk membangunkan kembali blog aku ni..walaupun ni blog baru..( blog lama lupa pasword la) susah la klo jd org yg pelupa ni..tp tu la..seriuosly, aku mmg cepat lupa..bab kata k.fyda kan.. " farah..farah kena berada dalm situasi ni..kena fokus bru la xlupa..." hehhee..tp hakikatnya aku still lupa..korang taw x teknik or petua untuk mengurangkan penyakit aku ni..klo aku p hospital kompem kena bantai gelak kt doktor..hehehe...
so berbalik kpada blog aku td..insyaallah aku akan teruskan mengimarahkan blog ni sebaik-baiknya,,..(tu pun klo xlupa paswd la)
ermm...blog...pe fungsi blog??? ada org menjadikan blog sbgai satu tempat tuk luahkan segala isi hatinya..lebih kurang dijadikan sebagai diari la..mungkin kita leh panggil e-diary..hehhe..sb menggunakankan media elektronikkan..ala -ala maju la gitu..klo dlu kita mungkin mempunyai diary yg berbentuk buku...(kita ker???sbnarnya aku xpernah pun ada diari hehheh) tp skrg ni dunia dah mju zaman dah berubah diary dah leh ditulis dalam bentuk e-diary..ehhehe..pe yg aku bebel kan ni..nth la..tp  menjadikan blog sbgai diary adakah ia relavan??mungkin ia bg setengah pihak dan mungin tidak bg setengah pihak..bgi aku tengah2 jgk kot..
ye sb diary tp mungkin diary yg lebih terbuka..ya mungkin..
blog ni tempat seseorang meluahkan pe yg dia rasa ( privci dikecualikan) tempat tuk berkongsi kegembiraan dan kedukaan.. blog jgk leh dijadikan medan tuk berdakwah..mungkin kita leh menulis tuk sbgai ingatan diri sendiri dan org lain jgk..( ni bg org yg jd follower la heheh) xkisah la pe pun bg korang fungsi blog ni..tp bgi aku tempat tuk menghilangkan boring..dan tempat aku nk citer kan pe yg perlu aku citer..hehhee..yg penting leh mengasah minat dan bakat aku dalam bidang penulisan (opss..ayat sape ni...hehhe..xpe la sis, sy pinjam ye heheh) ke la..bgi korang sume..selamat berblogger...hehehhe..bye-bye

No comments:

Post a Comment